مقالات آرشیو خبر ها
پروژه مرموزانه یوونتوس در تابستان 2020

پروژه مرموزانه یوونتوس در تابستان 2020

 

تاکتیک یوونتوس در برنامه‌ریزی‌های نقل و انتقالاتی مبتنی بر اصل «حرکت در سایه» است. بیانکونری‌ها در چند دهه اخیر به خوبی این موضوع را اثبات کرده‌اند که اهل هیاهو و بازی رسانه‌ای برای شکار بازیکن نیستند؛ چه‌آنکه گورخرهای تورین بیش از آنکه به صید ستاره‌ها معروف باشند به کارخانه هیولاسازی شهره هستند.

 

در ماه‌های اخیر و بسیار پیش‌تر از آنکه موعد گمانه‌زنی‌های نقل و انتقلاتی فرا برسد، رسانه‌ها در حال پیش‌بینی استراتژی یوونتوس در تابستان 2020 بوده‌اند. در میان تمام اسامی عجیب و بعضاً جالب‌توجهی که عنوان می‌شد یک نکته مهم غیرقابل کتمان است: تمایل و برنامه ویژه بیانکونری برای جذب بازیکنان مستعد و جوان. به نظر می‌رسد پروژه جوان‌سازی یووه بیشتر از آنکه فکرش را کنیم جدی و اجرایی خواهد بود.

 

این پروژه از تابستان قبل و با بیرون کشیدن ماتیاس دلیخت پدیده جوان آژاکس از چنگال باشگاه‌های متمول اروپایی کلید خورد و در زمستان 2019 نیز با غافلگیری جذب دژان کولوسفسکی وارد فاز اجرایی شد. تا اینجا یوونتوس دو ستاره نوظهور فوتبال اروپا و البته جهان را به اردوی خود رهسپار کرده و آماده است تا در سایر پست‌ها نیز این روند را استمرار ببخشد.

 

مریح دمیرال یک غافلگیری بزرگ برای خانواده یوونتوس بود. مبارز ترک‌تبار یووه آنقدر چشم‌ها و قلب‌های سیاه و سپیدها را خیره و به تسخیر خود درآورد که خیال همه از بابت جانشینان تاج و تخت کاپیتان کیه‌لینی و بونوچی راحت‌تر از راحت شد.

 

در خط دروازه هرچند یوونتوس به تازگی با وویچنک شزنی به تفاهم و قراردادی جدید رسیده اما کیست که نداند جانلوئیجی دوناروما همچون تمام سالهای گذشته در رادار غول‌های تورین قرار دارد. پیوستن او به یووه می‌تواند او را تا سالها کلیددار سنگر یوونتوس در رقابت‌های داخلی و اروپایی کند.

 

در سوی دیگر جانلوئیجی بوفون نیز در گفتگوهایی که با رسانه‌ها انجام داده تلویجاً آمادگی‌اش برای تمدید قرارداد با یووه را اعلام کرده و با وجود اینکه دیگر صاحب اصلی دروازه بیانکونری نیست اما وفاداری و روحیه کم‌نظیرش او را یکبار دیگر در 42 سالگی به ماندن در دنیای فوتبال ترغیب کرده است؛ چه‌آنکه او در این فصل هرگاه از سوی ساری به بازی فراخوانده شد ثابت کرد که مهارت‌ها و توانمندی‌هایش تقریباً دست‌نخورده باقی مانده است. عملکرد جی‌جی در برخی از بازی‌های این فصلش، به وضوح کیفیت ممتاز و متفاوت او را یکبار دیگر به رخ جهان فوتبال کشید.

 

 

با سیر صعودی اسامی که در ماه‌های اخیر توسط رسانه‌ها به یووه پیوند خورده‌اند، بعید نیست که نام بخش قابل‌توجهی از ستارگان نوظهور باشگاه‌های اروپایی با نام یوونتوس پیوند بخورد. با این همه برخی از اسامی دست‌کم در حال‌حاضر جدی‌تر از بقیه به نظر می‌رسند.

 

یافته‌های خبرنگاران نزدیک به باشگاه از توجه ویژه بیانکونری به اشرف حکیمی وینگر تدافعی و 21 ساله رئال‌مادرید خبر می‌دهند. این بازیکن مراکشی که این فصل به صورت قرضی در بورسیا دورتمند یکی از ستون‌های ثابت زنبورها بوده یکی از جوانانی است که غول‌های تورین روی او دست گذاشته‌اند.
شکار بعدی در خانه یکی از رقیبان یوونتوس حضور دارد: تئو هرناندز. آنطور که بسیاری از رسانه‌ها نیز آن را علنی‌ کرده‌اند، هرناندز حسابی دل از مدیران و سرمربی یووه ربوده و بعید نیست این مدافع چپ فرانسوی 4 سال زودتر از زمان اتمام قراردادش با روسونری با مبلغی در حدود 40 میلیون یورو عازم تورین شود.
در خط میانی، جذب ساندرو تونالی نه یک گزینه احتمالی که یک هدف قاطعانه از سوی یووه به نظر می‌رسد. یک صید درجه یک با آمادگی فوق‌العاده بالا برای نجات خط میانی تیم. تونالی که در این فصل به خوبی ارزش‌هایش را در برشا به فوتبال ایتالیا اثبات کرده به احتمال فراوان در تابستان به پیرلوی جدید بیانکونری مبدل خواهد شد. 
گائه‌تانو کاسترویلی هافبک 23 ساله فیورنتینا نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که بی سر و صدا در آستانه پیوستن به یوونتوس است. عملکرد تحسین‌برانگیز او در این فصل حتی باعث شد روبرتو مانچینی نیز برای دعوت او به اردوی تیم ملی ایتالیا متقاعد شود. با این همه در کنار یووه سایر باشگاه‌های ایتالیایی نیز بی‌میل نیستند او را به خدمت خود درآورند. اگر به‌په ماروتا زودتر از همکار سابقش دست به کار نشود به احتمال فراوان یووه سکوی پرش بزرگ او در مسیر فوتبالی‌اش خواهد بود و سیاه و سپیدپوشان یکبار دیگر یک گائه‌تانوی دیگر (پس از گائه‌تانو شیره‌ای فقید) را در تیم خود خواهند دید.
در خط حمله اگرچه همه با صدای بلند از پیوستن مائورو ایکاردی یا هری کین به یووه و خروج گونزالو هیگواین صحبت می‌کنند اما در ذهن مدیران یک گزینه پیش و بیش از او مورد توجه است: ارلینگ هالند. آلترناتیو قابل‌اتکا در صورت شکست مذاکرات دو گزینه یاد شده نیز بی‌تردید فدریکو کیه‌زا خواهد بود که به عنوان یکی از استعدادهای تهاجمی فوتبال ایتالیا در سالهای اخیر همیشه نسبت به پیوستن به یوونتوس تمایل داشته است.

 

همه این گزینه‌ها و سایر اسامی که از احتمال پیوستن‌شان به یووه در رسانه‌ها یاد می‌شود، نشان می‌دهند بیش از هر چیز سیستم ترانسفرینگ فوتبال اروپا حساب ویژه‌ای روی یوونتوس به عنوان گزینه‌ای تعیین‌کننده باز کرده است. از سوی دیگر آشکارا بخشی از ایده‌های یوونتوس برای جذب جوانان مستعد و نوظهور فوتبال ایتالیا و اروپا نیز در میان این گمانه‌زنی قابل ردیابی است.

 

یووه با دلیخت و کولوسفسکی در ابتدای مسیر پروژه جوان‌گرایی‌اش است. این روند در تابستان پیش‌رو نیز ادامه خواهد یافت و نقاط موردنیاز با ستارگان جوان پر خواهد شد. در عین حال بیانکونری هرگز از تأثیر تجربه سایر بازیکنان قدیمی‌تر برای استمرار پیروزی‌ها و فتوحاتش نیر دست نخواهد کشید. با تمام این اوصاف یکبار دیگر باید به اصل بنیادی یوونتوس در بازار نقل و انتقالات تابستانی بازگشت: «حرکت در سایه». رجعت دوباره به این کهن‌الگوی بیانکونری می‌تواند تمام نام‌های یادشده را در آرشیو رسانه‌ها بایگانی و از چهره‌هایی جدید و غیرمحتمل رونمایی کند. گذشت زمان دستپخت فابیو پاراتیچی با نظارت ندود و رئیس آنیلی را نشان خواهد داد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: